۱۳۹۰ مهر ۱۸, دوشنبه

تفاوت های پوست آقایان با خانم ها



پوست آقایان با خانم ها تفاوت های متعددی دارد و این تفاوت هاست که باعث می شود مردان و زنان از محصولات محافظت کننده و درمان های مختلفی استفاده کنند.اما این لزوما به این معنی نیست که آقایان باید در استفاده از محصولات خانم ها و یا خانم ها در استفاده از محصولاتی که برای آقایان طراحی شده محتاط باشند.گرچه برخی از متخصصان معتقدند که از  زمانی  که محصولات محافظت پوستی با کیفیت عالی عرضه می شوند برای  هردو (زن و مرد)مناسب است. این شاید برای بعضی گونه های محصولات پوستی درست باشد اما باید این مطلب را به ذهن خود بسپارید که مشخصات پوستی مردان و زنان تفاوت زیادی دارد.بنابراین عقلانی و منطقی است که زنان و مردان باید در شرایط خاص از محصولات مختلفی استفاده کنند.
پنج تفاوت کلیدی بین پوست زنان و مردان وجود دارد البته همه این تفاوت ها برای هر شخصی قابل رویت نیست.پوست هر شخص مشخصات مخصوص به خودش را دارد که تحت تاثیر برخی فاکتور ها مثل وراثت می یاشد.با این حال در کل پوست یک مرد در مقابل پوست یک زن تفاوت هایی دارد:
  • غدد سباسه
پوست مردان غدد چربی کوچکتری دارد .این مخالف عقیده بیشتر افراد است.جذب اجزا فعال محصولات زیستی در درجه اول توسط این غدد است  بنابراین این یک تشخیص مناسب برای تولید محصولات مناسب برای پوست مردان است.
  • پوست چرب
بر خلاف اینکه پوست مردان غدد چربی کوچکتری دارد اما در کل نسبت به پوست زنان چرب تر است این به علت هورمون مردانه تستسترون که مسؤول ترشح مقدار بیشتری چربی است.هورمون زنانه استروژن مقدار کمتری چربی در پوست خانم ها ایجاد می کند.بعد از 50 سالگی ترشح چربی در پوست آقایان به مرور کمتر می شود و مقدار چربی در پوست آقایان به پوست خانم ها نزدیکتر می شود.ترشح بیشتر چربی به این معناست که پوست آقایان مستعد آکنه و التهابات و نقص هاست به همین دلیل محصولات مراقبتی پوست آقایان  نیاز به توجه بیشتری دارد
  • ضخامت پوست
پوست آقایان 24% ضخیم تر از پوست خانم هاست به این معنا که پوست خانم ها در مقابل اشعه ماورا بنفش و عوامل مخرب خارجی (رادیکال های آزاد...)آسیب پذیرتر است.
  • پیری پوست
با بالا رفتن سن ،مشخصه های پوست تغییر می کند.پوست آقایان به تدریج نازک تر می شود.(حدود 1% در سال)پوست یک خانم بعد از یایسگی و کاهش تولید استروژن تغییر رنگ داده و ساختار آن تغییر می کند.استروژن پایه اصلی برقراری استحکام پوست است که پوست را نرم تر و سالم تر نگه داشته و حالت ارتجاعی آن را حفظ می کند.
تولید کلاژن در پوست آقایان 22% از خانم ها بیشتر است به این علت است که زمانی که یک خانم و آقای هم سن زیر نور آفتاب قرار گیرند نتیجه کاملا متفاوت است و آثار پیری در پوست خانم نسبت به آقا محسوس تر است.
  • رشته های عصبی
ودر نهایت پوست آقایان دارای رشته های عصبی کمتری نسبت به خانم ها است(50% کمتر) و به همین علت است که آقایان در برابر درد از تحمل کمتری برخوردارند و حساس تر هستند.
مراقبت های ویژه پوست آقایان
انرژی تپنده در قلب پوست با جلبکی  به نام algue bleue vitale  این جلبک با قدرت احیا گری سلولی خود ، استرس را از پوست گرفته و آرامش را به آن هدیه می کند.
  • ژل پاک کننده پوست:آلودگی ها را بخوبی از سطح پوست برداشته ،رنگ چهره را درخشان می سازد.
نحوه مصرف: صبح و شب روی پوست مرطوب استفاده  و سپس شسته شود.
  • لایه بردار پوست :این کرم سلول های مرده و ناخا لصی ها را از سطح پوست برداشته و آن را یکدست و صاف می کند.
نحوه مصرف: حداکثر هفته ای دو بار ، 5 تا 8 دقیقه روی پوست ماساژ داده سپس شسته شود.
  • ژل مرطوب کننده قوی :این ژل با طراوت و بدون چربی برای رطوبت رسانی پوست های کم آب پیشنهاد می شود.
نحوه مصرف:روی پوست کاملا تمیز ، صبح و شب استفاده شود.
  • مایع سه کاره:ترکیب انرژی رسان این محصول به پوست آرامش و رنگ می بخشد و پوست را درخشان می کند.
نحوه مصرف:روی پوست کاملا تمیز ، صبح و شب استفاده شود.
  • کرم جوان کننده (ضد چروک):این ترکیب ضد چروک و فاقد چربی به پوست  استحکام بخشیده و سبب بازسازی سلول ها می شود.
نحوه مصرف:روی پوست کاملا تمیز ، صبح و شب استفاده شود.
  • مایع مات کننده :رطوبت رسانی قوی با پایانی مات برای پوست های چرب وبراق.
نحوه مصرف:روی پوست کاملا تمیز ، صبح و شب استفاده شود.
  • سرم ضد خستگی و ضد چروک دور چشم : با تحریک گردش خون در اطراف چشم تیرگی ها را رفع کرده و چین و چروک اطراف چشم را محو می سازد.
نحوه مصرف: صبح و شب اطراف چشم ها استفاده شود.


مهتاب خورشیدی
مشاور و مدرس بین المللی پوست از فرانسه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر